do88 szívócsonk beépített intercoolerrel MERA, BMW M2 M3 M4 G80 G82 G87 (S58)
Növelje S58 motorja teljesítményét a MERA do88 Charge Cooler Manifold segítségével!
Háttér
A G80/82 M3/M4 2021+ típussal bemutatott S58 motor a motorok igazi gyöngyszemének bizonyult, nagy teljesítményre és nagyszerű karakterre képes. Mindazonáltal van néhány hetes pont, amelyekkel foglalkozni kell, mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság érdekében. Az S58 víz-levegő töltőhűtővel van felszerelve, amely egy elöl elhelyezett hőcserélővel (vízradiátorral) van összekapcsolva. A hőcserélő a töltőlevegő-hűtőn keresztül keringő víz hűtésére szolgál, ami viszont segít elvezetni a hőt a töltőlevegőből, mielőtt az bejutna a motorba.
Kihívások a gyári alkatrészekkel kapcsolatban
A töltőlevegő-hűtő az S58-on a szívócsonkba van beépítve, így ez egy bonyolult és sűrű felépítés, amely utólagos gyártóként megköveteli a tervezés és a kivitelezés pontosságát. Ez a kialakítás, amely egyesíti az intercoolert a szívócsővel, hatékony; teljesítményét azonban rontja a csőből és bordából álló mag, amely préselés révén a hőre lágyuló tartályokhoz van rögzítve. Ezek a krimpelt kapcsolatok jelentős sebezhetőségként jelentek meg, és számos meghibásodás fordult elő a gyári szintet kicsit meghaladó boost esetén.
A tuningolt S58-as motorok tulajdonosai gyakran szembesülnek a töltőlevegő-hűtőrendszer gyors hőelvezetésével, különösen, ha a járművet pályanapokon használják. A beszívott levegő megemelkedett hőmérséklete arra késztetheti az ECU-t, hogy csökkentse a kimenő teljesítményt, vagy akár enyhe otthoni üzemmódba kapcsolja az autót.
Ezenkívül a gyárilag telepített közvetlen befecskendező rendszer nyilvánvaló előnyeivel nem alkalmas őrült lóerős alkalmazásokra vagy etanol flex üzemanyag-használatra. Ahhoz, hogy több üzemanyagot befecskendezhessenek, sokan módosítják a készletfelvételt, lyukakat fúrva a kikötői üzemanyag-befecskendezők számára.
Ahogy az lenni szokott, a gyári alkatrészek korlátozó tényezőkké válhatnak, ha magas teljesítményszintre törekszünk, különösen a légáramlás tekintetében. A gyári (OE) szívócsonk olyan alkatrész, amely nemcsak a légáramlást korlátozza, hanem a műanyag felépítése miatt jelentős repedésveszélyt is jelent magas löketnél.
A do88 megoldás
Ez a teljesítményű töltőhűtő a MERA termékcsaládunk része! A MERA több hűtést, jobb légáramlást és nagyobb teljesítményt jelent. Egyszerűen MERA !
Garrett Motorsport mag A
MERA elosztócsonk egy Bar&Plate tervezésű levegő-víz maggal rendelkezik, amelyet a nagyra becsült Garrett Motorsport készített, és ezzel a minőség és a teljesítmény iparági mércéjét állítja be. Felépítése vékony, sűrűn egymásra helyezett hűtőbordákat tartalmaz, amelyek kivételesen hatékony hőátadást biztosítanak. A mag pontosan 127 mm (5 hüvelyk) vastag, ami maximalizálja hatékonyságát ebben a konkrét alkalmazásban. Magunk feltűnően 62 százalékkal nagyobb, mint a részvények! Mind a levegő-, mind a vízbordák jellemzőit alapos értékelésnek vetették alá, hogy elérjék az ideális egyensúlyt az optimális hűtés és a légáramlás között.
Innovatív tervezésű öntött végtartályok
A töltőlevegő és a hűtővíz egyenletesen oszlik el a magban a gondosan megtervezett, öntött végtartályokon keresztül. Ezeknek a végtartályoknak a fejlesztése egy átfogó folyamatot tartalmazott, beleértve a 3D-s szkennelést, a többszörös tervezési iterációkat, majd a Computational Fluid Dynamics (CFD) elemzést és a 3D-nyomtatást, mielőtt megérkezett volna a végleges prototípus. Az öntött végű tartályok mellett döntöttünk a CNC-megmunkálás helyett. Az öntés összetett formákat tesz lehetővé, amelyek jobban szolgálják a kívánt funkciót. Nálunk a maximális teljesítmény felülírja a bling tényezőt!
Főbb jellemzők
Sokoldalú elosztó-kialakítás: az üzemanyag-befecskendezéstől a teljesítménymódosításokig
Az elosztócső-kimeneti tartályunk előre be van konfigurálva, hogy befogadja a segédnyílás üzemanyag-befecskendezését. Egyedi gyártású, AN-8 menetes tüzelőanyag-elosztó vezetéket tartalmaz, amely könnyen felszerelhető a kimeneti tartályba. Úgy terveztük, hogy kompatibilis legyen az Injector Dynamics ID1050x-34-14 vagy a Bosch EV14 (rövid) üzemanyag-befecskendezőkkel. Ha úgy dönt, hogy nem használja a nyílásos üzemanyag-befecskendezést, az Ön kényelmét szolgálja a befecskendező szelepek lezáró dugója. Ezen túlmenően, a kifolyótartály minden hengerfutója 1/8”-os NPT-csatlakozóval van felszerelve, amely alkalmas nitrózus vagy metanol befecskendezésére – ez az S58-as motorok általánosan használt teljesítménymódosítása (tömítődugók mellékelve).
Extra mérő- és vákuumportok
Az elosztó kivezető tartály oldalába integrálva a do88 egy 3-portos betétet épített be közvetlenül az öntvénybe. Ez a funkció rugalmasságot kínál további paraméterek mérésére, vagy extra vákuumforrásként szolgál. Ha úgy dönt, hogy nem használja ezt a három 1/8” NPT portot, a tömítődugókat a mellékelt hardverkészlet tartalmazza.
Fejlett hőkezelés
A szívócsőhöz tartozik egy speciális hőzáró távtartó, amelyet úgy terveztek, hogy elszigetelje az alumínium szívócsonkot a hengerfejből származó vezető hőátadástól. Ez az akadály hatékonyan csökkenti a beszívott levegő hőmérsékletét (IAT), növeli a töltőlevegő-hűtő hatékonyságát, és segít minimalizálni a hőelnyelést. Az OE műanyag szívócsonkkal ellentétben a do88 alumíniumból készült, és képes ellenállni a nagyobb töltőnyomásnak. A hőzáró távtartó csökkenti a vezető hőátadást, ami egyébként jellemző az alumínium alkatrészekre. A távtartó robusztus tömítéssel rendelkezik, amelyet egyedi gyártású, magas specifikációjú FKM-szilikon O-gyűrűk biztosítanak. Ezek az O-gyűrűk precíziósan megmunkált hornyokba vannak beépítve a biztonságos illeszkedés érdekében. Ez a megközelítés lényegesen jobb tömítést biztosít más versenytársak módszereihez képest, amelyek gyakran kevésbé megbízható tömítőanyagokra támaszkodnak.
Termék leírás:
Nagy teljesítményű, motorsport minőségű, Bar&Plate, Garrett levegő-víz intercooler magot használ, 127 mm (5”) vastag.
Alacsonyabb bemeneti levegő hőmérséklet azonos körülmények között: XX°C az OEM XX°C-hoz képest. A pontos számadatok a termékképek alatti ábrákon találhatók.
Több levegő jut a motorhoz, kisebb ellennyomás és jobb légáramlás! Légáramlás 0,1 bar / 1,45 psi nyomásesésnél: XXX CFM (XXX CFM), XX%-kal magasabb! Lásd a diagramot a termékképek alatt.
X LE csúcsteljesítmény! XXX Stage X (BMW X) autón mérve.
A legmagasabb középkategóriás teljesítmény, XX LE!
A legnagyobb nyomatéknövekedés XX Nm!
A SolidWorksben, Computational Fluid Dynamics (CFD) segítségével tervezve.
Könnyű hozzáférés a kiforgatható olajszűrőhöz a gyors olajcseréhez – nem kell minden olajcserénél eltávolítani a gyűjtőcsövet.
Beépített érzékelőlap három 1/8″ NPT porttal a további paraméterek mérésére (tömítődugók mellékelve).
Az üzemanyag-elosztócső mellékelve van a kiegészítő felső adagolónyílás befecskendezéséhez.
Az üzemanyag-befecskendező dugók minden hengerfutóhoz mellékelve.
Egyedi 1/8"-os NPT-portok az egyes hengercsövek tetején a nitrogén- vagy metán-befecskendezéshez (a tömítődugókat a csomag tartalmazza).
Plug-and-play kivitel, lásd a telepítési útmutatót.
Tartalmazza a különféle alkatrészekhez, például a kábelkötegekhez szükséges összes lényeges konzolt.
Hőzáró távtartó, amelyet úgy terveztek, hogy szigetelje az alumínium szívócsonkot a hengerfejből származó vezető hőátadástól.
Egyedi gyártású, magas specifikációjú FKM-szilikon O-gyűrűk mind a hőzáró távtartóhoz, mind a szívócsőhöz (összesen 12 db).
MODELLHEZ PASSZOL
BMW M2 (G87)
Motor: S58
Modellévek: 2023 - 202X
BMW M3 / M3 Competition / M3 CS (G80)
Motor: S58
Modellévek: 2020 - 202X
BMW M4 / M4 Competition / M4 CLS (G82)
Motor: S58
Modellévek : 2020 - 202X
OE-REF. / CSERE
17518092584
Értékelések átlaga
Nincs értékelés