Termékleírás
A Forge Motorsport világszerte elismert arról, hogy számos nagy teljesítményű járműhöz gyárt iparágvezető alkatrészeket; ennek köszönhetően a tuningipar legtapasztaltabb szakembereivel dolgozhattunk együtt, hogy elkészítsük a piacon elérhető legsokoldalúbb Audi RS3/RSQ3/TTRS nagy teljesítményű szívócsonkját. Külön köszönet illeti a Litchfield Motors-t , az MRC Tuning-ot és a KSF Motorsport-ot, akik segítettek az RS3 8V/8Y szívócsonk fejlesztésében elérni a ma látható végterméket.
A balkormányos (LHD) és jobbkormányos (RHD) RS3 8Y és RS3 8V modellek 3D-s szkennelése négy különálló járműszkennelést eredményezett, amelyeket egyetlen fájlba tudtunk összevonni, így létrehoztunk egy olyan szívócsonkot, amely mind a 4 variációhoz illeszkedik. Tehát függetlenül attól, hogy a világ melyik részén élsz, vagy hogy 8V vagy 8Y RS3-ad van, a Forge Motorsport FMINDK47 a megfelelő szívócsonk számodra.
Annak érdekében, hogy a teljesítménynövelő szívócsonkunk mindenre kiterjedő megoldást kínáljon, meg kellett értenünk, hogy a turbó szívócsonkjai hogyan különböznek világszerte az RS3 piacon. Az eredeti turbó könyök egy alumíniumöntvény alkatrész, 3 hüvelykes bemeneti résszel, amely a gyári turbófeltöltő hidegoldali betáplálásához szűkül. A Forge Motorsport egy továbbfejlesztett szilikon bemeneti könyököt és turbó bemeneti adaptert ( FMINLH9 ) kínál és gyárt nemcsak a bemeneti rés területének, hanem a térfogatának is a növelése érdekében. Ezt 3,5 hüvelykre növeltük, és ez a legnagyobb elérhető termék, amely illeszkedik a jobbkormányos járművekhez (a fékhenger helyszűkéje miatt fizikailag nem lehetséges ezt a méretet tovább növelni). Ez azonban nem jelent problémát a balkormányos járműveknél, így különféle 4 hüvelykes változatok állnak rendelkezésre. Annak érdekében, hogy a szívócsonkunk működjön a gyári vagy az utángyártott bemeneti könyökökkel a jobbkormányos vagy balkormányos járműveken, egy innovatív megoldást építettünk be, amely cserélhető, ha tovább szeretné növelni Audija motorteljesítményét.
Az FMINDK47 moduláris csatlakozókat tartalmaz, így bármilyen méretű turbó szívócsonkhoz illeszkedik. A karbon szívócsonk megmunkált vége, ahol a könyökig csatlakozik a szívócsőhöz, egy 4 hüvelykes (102 mm-es) menetes tömbcsatlakozóval rendelkezik, amely a szívóoldalon található hatalmas, 6 hüvelykes redőzött szűrőig szűkül . Ennél a tömbötvözet csatlakozásnál a végfelhasználó cserélhető adaptereket használhat. Az ilyen mértékű állíthatóság és a hatalmas légáramlás-növekedés lehetővé teszi, hogy ez a termék alkalmas legyen gyári vagy utángyártott turbó szívócsonk-megoldásokhoz, függetlenül attól, hogy szilikonból vagy alumíniumból készülnek. Ez lehetővé teszi a rajongók számára, hogy az adaptereket cseréljék attól függően, hogy jelenleg gyári vagy módosított állapotban vannak-e. Az FMINDK47 szó szerint bármilyen hangolású RS3-at támogat.
Ha ugyanolyan alkatrészed van, mint a bal oldali képen, akkor FMBH8 alkatrészre lesz szükséged a Forge Motorsport FMINDK47 szívócsonk felszereléséhez.
⭐ Remek kis készlet, könnyen felszerelhető a TTRS 8S-emre. Nagyszerűen néz ki, jól hangzik, és nagy előnye van a gyári légszűrőházhoz képest. Sokkal költséghatékonyabb is más alternatívákhoz képest ⭐
A beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) alacsonyan tartása gyakran nehéz feladat az szívórendszerek fejlesztése során, és számos különböző variációt teszteltünk az FMINDK47-tel. Úgy döntöttünk, hogy megtartjuk az eredeti levegőbeömlőt, hogy egy speciálisan tervezett hővédőt lássunk el, amely a motorháztetővel egy síkban van. A motorral ellentétes oldalon lévő nyílás a 3+ fokozatú járműveknél is segít, mivel közvetett légáramlás van ezen a területen, és a tesztelés során a teljesen zárt légszűrőház korlátozásokat okozott.
A szénszál használata nyilvánvaló előnyökkel jár a szilárdság, a súly és az esztétika terén. Azonban gyakran elfelejtik alacsony hővezető képességét, ami azt jelenti, hogy csökkenti a hőátadást és a hő átadását a közeli tárgyaknak. Az FMINDK47 fém vagy műanyag bemeneti megoldásainak lecserélése segít csökkenteni az IAT-t és növeli a jármű motorjába juttatott, a turbófeltöltő által összenyomott levegő mennyiségét . Ez hideg állapotban jobb hatással van a teljesítményre, mivel így a motor több oxigénhez (sűrűbb levegőhöz) jut, ezáltal javítva az égést minden hengerben. Ezenkívül a levegő hőmérsékletének szabályozásával és csökkentésével növeli a motor megbízhatóságát is azáltal, hogy az AFR-eket (levegő-üzemanyag arányokat) minden hengerben biztonságos szinten tartja, ami viszont növelheti a motor teljesítményét a hűvösebb levegő miatt. Ekkor nagyobb durranás keletkezik a hengerben, biztosítva a megfelelő mennyiségű üzemanyag hozzáadását. Ez a lóerő és a nyomaték növekedését jelentheti.
SolidWorks CAD szoftvert, 3D nyomtatást és számos dinamós tesztet használunk, hogy valóban kiaknázzuk az erőt. A szimulációs tesztelés nagy szerepet játszott a tervezési folyamatban a légáramlás maximalizálása érdekében. A 3D nyomtatott prototípusok segítettek összehasonlítani a szimulációs tesztelésünket a valós vezetési körülményekkel. Ez egy értékes összehasonlítási alap, amelyet a motorsport legfelsőbb szintjén használnak, és amelyet most az Ön járművében is alkalmaznak.
Az, hogy 3 különböző 8Y RS3-at 3 különböző független dinamométeren tesztelhettünk, létfontosságú volt a fejlesztési folyamatunk szempontjából. Az egyik ilyen RS3 (a cikk írásakor) a világ leggyorsabb 8Y RS3-asa volt, 682 lóerős teljesítménnyel, FMINT33 , FMINLH9 , FMINDK47 motorokkal és TTE777 hibrid turbófeltöltővel felszerelve, ami bizonyítja, hogy az FMMINDK47 kiváló CFM légáramlási értékekkel rendelkezik a standard szívórendszerhez képest ilyen magas hangolású járműveken.
Forge x KSF YouTube lejátszási lista
A többi tesztelt jármű egy brit jobbkormányos 8Y volt, FMINT33 motorral felszerelve. Ezután a gyári turbó bemenetét FMINLH9 -re cseréltük, hogy megerősítsük a bowden teljesítményében mutatkozó különbségeket ezekkel az extra módosításokkal. Egy teljesen gyári balkormányos 8Y-n is tudtunk tesztelni.
Egy teljesen gyárilag beállított járművel 6 lóerős csúcsteljesítmény-növekedést tapasztaltunk. A fékpad grafikonjának további elemzése azonban azt mutatja, hogy ez a csúcsteljesítmény 200 fordulat/percnél korábban keletkezett (6097 fordulat/perc a 6298 fordulat/perc helyett). Ezenkívül a teljesítménygörbék a teljes fordulatszám-tartományban kisimultak, a növekedés minden területen megfigyelhető volt. Példaként említve a fordulatszám-tartományból: 3000 fordulat/percnél, csak FMINDK47 használatával 25 lóerős , 4500 fordulat/percnél pedig 17 lóerős növekedés volt tapasztalható. A nyomatékadatok hasonló növekedést mutattak a teljes fordulatszám-tartományban, a csúcsnyomaték körülbelül 100 fordulat/percnél korábban 17 Nm-rel nőtt. Amikor a fékpad grafikonját elemezzük a teljes fordulatszám-tartományban, 3000 fordulat/percnél, csak FMINDK47 használatával 55 Nm , 4500 fordulat/percnél pedig 23 Nm növekedés volt tapasztalható.
Az alacsonyabb fordulatszám-tartományban elért nyereség valóban lenyűgöző a vezető szempontjából, itt érezhetők az előnyök, és ez az, ami jellemzően a vezetőülésbe lendíti a gázt.
Azok a járművek, amelyekben már van gyárilag beállított FMINLH9 és FMINT33 tuning, az FMMINDK47 hozzáadásával korábban elérik a nyomatékkorlátozót a fordulatszám-tartományban, ami viszont korlátozhatja a csúcsteljesítményt, mivel a motor ECU-ja korlátozza a sebességváltóhoz továbbított teljesítményt. Tehát, ha ez a három termék be van szerelve, erősen javasoljuk, hogy végezze el a jármű hangolását a beépített módosítások teljesítményének maximalizálása érdekében.
Érdemes megjegyezni, hogy ez gyári ECU-val és hangolás nélkül történt. A független tesztekből, amelyeket mi is elvégeztünk térképezett autókon (például KSF-eken), tudjuk, hogy a Forge Motorsport termékei páratlan teljesítményt nyújtanak.
Érdemes megjegyezni, hogy ez a szívókészlet hatalmas mennyiségű levegőt juttat az EA855 EVO DAZA vagy DNWA motorba, ami elengedhetetlen mindenkinek, aki szeretné fokozni RS3-a teljesítményét az 1., 2. és azon túli fokozatokban. Nemcsak a BHP teljesítménybeli előnyöket élvezheti, hanem az FMINDK47 nagyobb szívózajt is biztosít a motorból; különösen töltőnyomáson, terméktesztelőink a Forge szívórendszer lenyűgöző alacsony teljesítménynövekedéséből várhatóan érzékenyebb gázadásról számoltak be.
Az FMINDK47 a elismert Hi Flow termékcsaládunk része, és biztosítja, hogy járműve kritikus mennyiségű hideg levegőhöz jusson. A termék karbonszálas gyártása biztosította, hogy a piacon kapható legnagyobb RS3 szívócsonkot kínálhassuk, a lehető legnagyobb térfogattal a maximálisan sima légáramlás érdekében. A Forge alkatrész nemcsak a teljesítmény szempontjából jobb választás, hanem a karbonszál valóban karakteressé teszi a motorteret is. A karbon szövését optimalizáltuk, hogy illeszkedjen a szívócsonk karbonjához, ami igazán jól mutatja a tervezésünkbe fektetett részletességet. A kiváló minőségű karbonszálat autoklávban formázzuk tuskóból, és UV-védő fényes gélbevonattal kezeljük. A Forge Motorsport élettartam garanciája minden hardvertermékre azt mutatja, hogy megbízunk termékeink minőségében, miközben azokat büszkeségére és örömére élvezheti.
A készlet mindent tartalmaz, amire a körülbelül 1 óra alatt elvégezhető telepítéshez szükséged lehet, beleértve a színes útmutatót is. Egy ilyen könnyen felszerelhető termékhez képest valóban figyelemre méltó előnyöket kínál.
*Felhívjuk figyelmét, hogy a szűrő nem tartozik a Forge élettartam garanciája alá*
Nincs értékelés