Forge Motorsport Intercooler for Hyundai i20N
termékleírás
Fénypontok:
- 25 lóerős csúcsteljesítmény
- 43nm - es nyomatéknövekedés
- 113%-os hangerőnövekedés
- Kézi gyártás az Egyesült Királyságban
- A készlet minden szükséges tartozékot és használati utasítást tartalmaz
- Élettartam garancia
Ez az alkatrész helyettesíti a 282702L000 OEM cikkszámot
A Hyundai i20N egy lenyűgöző hot hatch, amely rengeteg lehetőséget rejt magában, hogy szórakoztató és gyors legyen. Az OEM intercoolerre nézve azonban fejlesztőcsapatunk láthatta, hogy ez gyenge pont lesz azoknak a tulajdonosoknak, akik nagyobb teljesítményre vágynak, vagy élvezik a lendületes vezetési és pályás napokat.
Fejlesztőcsapatunk azzal kezdte, amit a sikeres FMINT15 -től tanultunk a Hyundai MK3 i30N esetében, mivel az i20N 1,6 literes motorja ugyanazt a tervezési koncepciót használja, mint az i30N 2,0 literes. Kézi gyártású végtartályokat használunk kiindulási pontként egy intercooler modell elkészítéséhez, amely lehetővé teszi számunkra a tervezési paraméterek megértését. Ezt 3D-s szkenneléssel végeztük, lehetővé téve a fejlesztőcsapatunknak, hogy finomhangolják, és a legnagyobb magot állítsák elő a legsimábban áramló végtartály kialakításával a rendelkezésre álló helyhez.
A SolidWorks CAD és a Computational Fluid Dynamics (CFD) technológiát használták nagy átfolyású öntött végtartályaink fejlesztéséhez. Ez segített abban, hogy egy turbó oldali belső elválasztót építsünk be, hogy biztosítsuk a lépcsős mag teljes térfogatát a maximális hűtés érdekében . A terv elkészülte után a végtartályokat 3D-ben nyomtattuk Formlabs Form 3L nyomtatónkkal, hogy aztán teszteljük a járműhöz való illeszkedést, és aláírjuk az új dizájnt. A fejlesztés befejezéséhez egyedi homoköntvény végtartályokat gyártottunk, amelyek lehetővé tették a tervezést a Forge Motorsport teljesítményű intercooler gyártás megkezdése előtt.
Iparágvezető rúd- és lemezmagunk térfogati kapacitása 113%-kal, homlokfelülete pedig több mint 57%-kal nőtt, mint az OEM intercooler/hőcserélő. Az FMINT28 a jelenleg elérhető legnagyobb a piacon. A bemeneti és kimeneti méretek átmérője megnőtt, a meleg oldal 50 mm-ről 60 mm- re több mint 44%-os térfogatnövekedést eredményez az OEM intercoolerhez képest, a hideg oldal pedig 50 mm-ről 63 mm-re, ami több mint 59%-os térfogatnövekedést eredményez OEM intercooler.
A tesztelést a Performance Remap segítségével fejezték be Gloucesterben a VTEC négykerék-meghajtású próbapadjukkal. Ezzel biztosítható volt, hogy minden adatunkat a lehető legpontosabban érje el egy független tuner. Amint az alábbi dyno -eredményekből látható, a csúcsteljesítmény készletről 11 lóerővel és 43 nm nyomatékkal nőtt a Forge Motorsport teljesítményű intercooler felszerelésével. A legjobb hír az, hogy a teljes fordulatszám-tartományban jelentős javulás tapasztalható, ami azt jelenti, hogy az autó gyorsabban fog felgyorsulni, és egészen a redline-ig tart, beleértve a 25 lóerős növekedést a készlethez képest 4500 ford./percnél.
A valós vezetési körülményeket tükröző következetes eredmény elérése érdekében a dyno-húzásokat úgy végezték el, hogy az autó felmelegedett a hűtőventilátorok bekapcsolt állapotában. Az OEM-hűtővel két egymást követő futás 44°C-os maximális hőmérsékletet mutatott 6747 fordulat/perc mellett. Az FMINT28 telepítésével négy egymást követő futást futottunk, és a hőmérséklet nem emelkedett 32 °C-nál többre 6717 fordulat / percnél. Ez a 12°C hatalmas, 32%-os hőmérsékletcsökkenést jelent.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy a dynocellák környezeti hőmérséklete 24 °C-ról 29 °C-ra emelkedett a tesztnapok között, így még jobb eredményeket tapasztalhat. Ezzel a csökkentett beszívott levegő hőmérséklettel (IAT) megakadályozza, hogy a készlet ECU kihúzza a motor időzítését, ami teljesítményvesztéssel jár. Ha i20N-t használ a gyors utakhoz, vagy nagy teljesítményű dallamokat szeretne forró éghajlaton, ez a teljesítményű intercooler elengedhetetlen.
Ez az intercooler a mi szívóinkkal és a minőségi, gyári szoftverrel felszerelt utángyártott macska hátsó kipufogóval páratlan teljesítményt nyújt Önnek. A Forge Motorsport elülső szerelésű intercooler minden szükséges hardverrel rendelkezik a készlet körülbelül 2,5 óra alatt történő felszereléséhez, a kompetenciától és a rendelkezésre álló eszközöktől függően. A Forge intercooler súlya 9,65 kg, szemben az OEM 3,7 kg-jával
Nincs értékelés